Seger!

Gu va GÖTTTTT med en seger, det var ni värda. FBK var det klart bästa laget ikväll och de mål som Timrå gjorde berodde på slarv och otur.
Men om man bara kämpar, skjuter och vågar få lite blåmärken så vinner man. Det var just det som FBK gjorde idag. Å de van ju....
Sen finns ju också Philström som jag gillar skarpt, vilken fart han hade på rören när han tog sig igenom Timrås stillastående försvare. Det var bara för honom att sätta in pucken. Ett helt underbart mål.

Även om det sägs att Philström ska vara Wallins ersättare så har jag lite svårt att se det, de är ändå ganska olika i sina sätt att spela. Enligt mig är Wallin en mera allround spelartyp, som är nyttig över hela banan. Philström syns mest i motståndarnas zon, men det som han gör där, gör han  gör bra.
Jag tycker att det finns andra i laget som fyller Wallins lucka på ett bättre sätt, som tex Basse, Johan Andersson eller Jesper Mattson.

Är också impad av Blinden - två mål av honom är grejer de...

Jag tror också att Henrik Karlssson behöver lite tid innan han kommer att blomma ut, men jag tror helt säkert att han kommer att bli nyttig för laget.

Jag får rysningar när jag ser Monstret spela i Toronto, han är ju helt grym - men det är han värd.

Hoppas att Walle kommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0