Är våren här???

Hoppas nu var det längesen sist!

Mycket har hunnit att hända… Jag å Morfar har firat kalas tillsammans.
Jättemysigt. Först var vi hela dagen i stugan. Vi grillade, fikade och kapade träd.
Underbart väder och trevligt sällskap.Jag, Ellen och Nora körde pulkarace från berget ut på isen. Men Markus som alltid är värst skulle såklart åka offpist, genom skogen vid dasset… En pulka mindre... Trots alla förseningar hos SJ, så var det en mysig helg.
Har även hunnit att flytta in i min nya lya, större än förra rummet och mysigt har det blivit.

Våren närmar sig, trots kyla… Ett vårtecken ÄR… SLUTSPELET i HOCKEY!
En grymt spännande grundserie börjar lida mot sitt slut. Frågan är bara vilka som går vidare och vilka som ingenmansland eller åker ur(kvalserien)?
Jag hoppas att FHC håller sig kvar, kanske inte slutspel men kanske bland de tio bästa iaf.
När det gäller FBK, så är det bara att hoppas att det fina spelet fortsätter och att serien slutar på bästa sätt och att  det blir TORGFEST i Karlstad i April.
Som man sa för några år sedan ”Säkraste vårtecknet i Värmland är att FBK är i/spelar final” hoppa att det stämmer även i år.
Några saker om talar för FBK…
- De har inte spelat kanon hela säsongen, de slår i underläge. Det tror jag kan vara bra.

- Målvakterna, får det hålla sig friska så känns det riktigt bra.

-Skador, trots alla skador så finns stomme en lagmoral. De som är på isen kämpar.

-Blandningen, det är en bra mix mellan unga och gamla killar i laget. De ger varandra energi.

Vinnarkult, man vet hur det känns och hur man ska vinna. Vi har gjort det förr.
Ska bli såååå spännande. Sopa FBK!!!

 Jag gillar inte det Expert Blomsten sa i Lördags mot HV7, efter skadan mot ”Torpet”…
Han sa nåt i stil med ” Det är inte konstigt att man blir groggy, det är ju Lördag. Man brukar ju bli det då fast av andra anledningar än att få en skrisko i huvudet…”
Jag gillar inte att man säger så I TV, när en kille (storspelande) just lämnar isen skadad… Inte kul på något vis alls.

Jag håller tummarna för att jag blir frisk så att jag kan jobba imöra, LÄNGTAR!!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att du gillade födelsedagen!Blir bra utan tallen i stugan tror jag.Ja den är ju fälld så det är väl kört..

Lyssnar på FBK och Frölunda,hejar försås på FBK även om ja vill ha Frölunda kvar.

Kram

2011-03-03 @ 20:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0