Trädgården börjar att ta form...

Är hemma efter en mysig helg (valborg) hos Sara med Fam. 
Jag, Anna å Andreas var barnvakter åt småkillarna.
Jätte kul å mysigt! Vi åt glass å lekte i lekparken. Kvällen avslutades med Grillning ala Martin å en spännande hockeymatch.
Hockeyn, ja.... Förlust mot Norge... Men jag har svårt att ogilla Norge när två av FBK:s allra största guldmakare spelar för landet...
Basse å Holtet var lika stora kungar igår som de var under slutspelet. Norge hade inte vunnit utan dem, det är jag helt säker på! Walle och Sjögga syndes inte så mycket (för att vara lite snäll...) Det är bara att bita ihop å hoppas att killarna spelar bättre mot Österrike...

Idag har jag fortsatt min trädgårdssatsning.
Underbart att vara ute å pyssla med alla blommor å blader. Mindre kul med alla hemska rosentaggar. De är ju såååå himla vassa.
Jag kan verkligen förstå varför mamma trivs så bra i sin trädgård... Så rogivande!
Planterade några nya blommor å försökte även att få ordning på gräsmattan. Men det är inte så lätt utan en gräsklippare...





Några tulpaner har det kommit fram... De syndes inte innan rensningen!!!



Fler tulpaner, men jag vet inte vad blommorna heter som växer "i" tulpanerna...


Bordsblomma




Pelagoner vid trappan...


Kommentarer
Postat av: mamma

Blommorna vid tulpanerna är pioner om jag inte ser fel.Hoppas det är en doftande sort,de är underbara.Gräsklippare kommer nog annars går väl kökssaxen bra!

2011-05-02 @ 17:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0